چقدر پیشرفت کرده‌اند برخی از زنان کشورمان!

متاسفانه بخشی از زنان و دختران به رغم زیبایی‌های خدادادی ایرانیان، با تلاش و کوشش مجدانه توانسته‌اند مقام اول مصرف لوازم آرایشی در جهان را با مصرف سالانه بیش از 400 میلیون دلار چند برابر میانگین مصرف جهانی است، به نام خود ثبت نمایند و حتی از کشورهای جهان سومی نظیر مصر و عربستان پیشی بگیرند.

چقدر پیشرفت کرده‌اند برخی از زنان کشورمان!

 المپیاد فیزیک ایران ـ‌اراک؛  به جرات می‌توان گفت بخشی از زنان و دختران جامعه به یُمن وجود آنتن‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و تحت تأثیر تبلیغات و برنامه‌های مسموم این رسانه‌ها، در انجام برخی از اقدامات و بروز پاره‌ای از رفتارهای نامتعارف و بعضاً ناهنجار اخلاقی و اجتماعی، در صدر سایر کشورهای جهان قرار گرفته و حتی گوی سبقت در این موارد را از مبدعین و پایه‌گذاران غربی آنها در ربوده‌اند. متاسفانه بخشی از زنان و دختران به رغم زیبایی‌های خدادادی ایرانیان، با تلاش و کوشش مجدانه توانسته‌اند مقام اول مصرف لوازم آرایشی در جهان را با مصرف سالانه بیش از 400 میلیون دلار که چند برابر میانگین مصرف جهانی است و تحمیل هزینه‌های سنگین به کشور (شامل واردات رسمی، قاچاق و تولیدات غیراستاندارد زیرزمینی)، به نام خود ثبت نمایند و حتی از کشورهای جهان سومی نظیر مصر و عربستان پیشی بگیرند. ایران بر سکوی اول جهان در مصرف لوازم آرایشی جایگاهی که قبلاً در ردیف‌های آخر قرار داشت، اما پس از سال 72 و بعد از ورود ابزارهایی مانند آنتن‌های ماهواره‌ای، کامپیوتر و گوشی تلفن همراه به خانه‌های مردم، با یک رشد جهشی باورنکردنی مواجه شد، تا جایی که در سال 96 رتبه هفتم جهانی و سوم منطقه‌ای را از آن خود نمود و هم‌اکنون با پشت سر گذاشتن همه کشورهای اروپایی، آفریقایی، آسیایی و منطقه بر سکوی اول جهان ایستاده است.  احمدزاده نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در این رابطه می‌گوید؛ «سرمایه در گردش این محصولات در ایران به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده» و این در حالی است که خود اروپایی‌ها که تولیدکننده و صادرکننده اصلی این مواد محسوب می‌شوند، همچنان در ردیف‌های آخر کشورهای مصرف کننده این محصولات قرار دارند. سرمایه در گردش این محصولات در ایران به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده» و این در حالی است که خود اروپایی‌ها که تولیدکننده و صادرکننده اصلی این مواد محسوب می‌شوند، همچنان در ردیف‌های آخر کشورهای مصرف کننده این محصولات قرار دارند

Add a Comment